Overlijden medeparochiaan Johan Bouwman

Op zondag 09 mei jl. ontvingen we het droevige bericht dat is overleden medeparochiaan de heer Johannes Wilhelmus Theresia Bouwman, bij ons in de parochie beter bekend als Johan. Een rustige, bescheiden en vooral hele aardige man, bekend bij velen in de polder en wijde omtrek. Vakkundigheid en toewijding was hem op het lijf geschreven, zo heeft hij als vaardig smid en kachelreparateur menige klus geklaard. Leeftijd was voor hem daarbij geen beperking, tot op hoge leeftijd bleef hij actief. Zijn hobby was het verzamelen van oude motoren. Deze reviseerde hij in zijn eigen werkplaats, waar hij dan ook menig uurtje doorbracht. Om er vervolgens trots op rond te rijden. Daar bleef het niet bij: ook op streekmarkten kon je heb vinden waar de medeliefhebber dan onderdelen van hem kon overnemen.

Tijdens de vieringen in de Urbanuskerk zat hij altijd op het hoekje, links in het schip van de kerk. Onopvallend, maar trouw aanwezig. Als hij dan naar de kerk reed in zijn auto, over de pont, nam hij vaak een medeparochiaan mee. Typerend voor Johan: Behulpzaam, vriendelijk en trouw, zo hebben we hem leren kennen.

Toen na een kort ziekbed thuis zijn gezondheid terug liep, is Johan overgebracht naar het hospice te Wilnis. Daar heeft hij het Sacrament van de zieken ontvangen. Op 09 mei is hij ons ontvallen. De uitvaartdienst zal plaatsvinden op maandag 17 mei a.s. in onze St.Urbanuskerk. Na de dienst zal Johan begeleid worden naar zijn laatste rustplaats op het naastgelegen parochiekerkhof ‘Vreedenhof’. Vanwege de afgekondigde maatregelen door de overheid kan men alleen op uitnodiging van de familie aanwezig zijn bij de viering waarin we afscheid nemen van Johan. Men wordt verzocht om bij entree, het lopen door en bij het verlaten van het kerkgebouw een eigen mondkapje te dragen.

We wensen familie en allen die hem nu zo moeten missen, heel veel sterkte bij het dragen van dit verlies.